HubClub Śląski Klaster ICT i Multimediów robi interesy w Finlandii!

21 Październik 2013

W zeszłym tygodniu członkowie Śląskiego Klastra ICT i Multimediów Hub Club mieli okazjęnawiązać kontakty gospodarcze z przedsiębiorcami z Finlandii. Według raportu Komisji Europejskiej Finlandia jest jednym z liderów pod względem wyników innowacyjności wśród krajów Unii Europejskiej. Klastrowicze nawiązali kontakty z najlepszymi!

W wizycie uczestniczyli  śląscy przedsiębiorcy z branży ICT i multimedialnej - członkowie klastra:

  • Profis&Work
  • Mindmine Sp. z o.o.
  • Serious Impact
  • 3S
  • SARE S.A.
  • Alan Systems Sp. z o.o. Sp. k.
  • ITmaster Arkadiusz Rusin
  • Ganso Sp. z o.o.
  • Stanusch Technologies S.A.
  • Śląska Sieć Metropolitalna Sp. z o.o.
  • neronIT Sp. z o.o.
  • Digital Core Design Sp. z o.o. Sp. k.
  • oraz Uniwersytet Śląski w Katowicach

Organizatorem wizyty był Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości Sp. z o.o., który jest koordynatorem projektu „Innowacje Śląska – utworzenie, promocja i rozwój Śląskiego Klastra Multimedialnego”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL na lata 2007-2013.

Wizyta w Finlandii była trzecią z cyklu zaplanowanych w projekcie wyjazdów zagranicznych. Członkowie klastra uczestniczyli w spotkaniu biznesowym w Science Park w Turku, podczas którego poznali działalność Parku oraz specyfikę fińskiego rynku. Nie zabrakło wrażeń w multimedialnych obiektach Game Lab w ICT-house Kupittaa, gdzie członkowie Klastra mieli okazję przenieść się w świat wirtualnych projektów.

Odwiedzili również LOGOMO - zabytkowy obiekt stacji kolejowej zaadaptowany na cele kulturalno-biznesowe,gdzie odbyły się sesje networkingowe z przedsiębiorcami z Finlandii. Sesje networkingowe odbyły się w obszarach dotyczących: gier edukacyjnych, zbierania i analizy danych w sieci Web, Mobilnych i Webowych usług biznesowych oraz zarządzania relacjami z klientami CRM.

Wymiana doświadczeń jeszcze bardziej uzmysłowiła członkom klastra, że dla rozwoju swoich firm strategiczne znaczenie mają kontakty i spotkania w jak najbardziej interdyscyplinarnym gronie. Dzięki nim tworzą się relacje między ludźmi, pełniące rolę kanałów dyfuzji wiedzy i doświadczeń, którymi buduje się innowacyjny biznes.